 |
Forum Parafialne
Forum Parafii pw. Âśw. Zygmunta i Âśw. Jadwigi w KĂŞdzierzynie-KoÂźlu
|
Kremacja |
Jestem zwolennikiem kremacji zwÂłok |
tak |
|
50% |
[ 4 ] |
nie |
|
37% |
[ 3 ] |
nie mam zdania |
|
12% |
[ 1 ] |
|
Głosowań: 8 |
Wszystkich Głosów: 8 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
x.Marcin
Wiek: 43 Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 26 Skąd: Zawadzkie
|
Wysłany: 2008-12-04, 22:39 Kremacja
|
|
|
na pytania dotyczÂące kremacji naleÂży uwzglĂŞdnic wymogi Prawa Kanonicznego w tym kanony 1176 i 1184
,,Koœció³..... nie zabrania kremacji, jeœli nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrzeœcijaùskiej". Kanon 1176
,,Pogrzebu koÂścielnego powinni byc pozbawieni .......osoby, ktĂłre wybraÂły spalenie swojego ciaÂła z motywĂłw przeciwnych wierze chrzeÂścijaĂąskiej." Kanon 1184.
Czekam na Wasze gÂłosy w dyskusji na ten temat.
ZwÂłaszcza, Âże na nowym jeszcze nie otwartym cmentarzu jest przewidzianych wiele miejsc na urny. |
|
|
|
 |
Chaos

Wiek: 51 Dołączyła: 11 Kwi 2008 Posty: 102 Skąd: K-K
|
Wysłany: 2008-12-05, 00:01
|
|
|
Mam zamiar umrzec z uÂśmiechem na ustach i pokazac tym ktĂłrzy zostali,mojÂą szczĂŞÂśliwÂą spokojnÂą twarz
A tak na serio nie chcĂŞ Âżeby mnie spalono i wsypano do urny WolĂŞ starÂą tradycyjnÂą metodĂŞ grzebania ciaÂła. |
_________________ Paulo Coelho
- Nie chce pani znaĂŚ stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odparÂła Weronika. - MĂłj stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje siĂŞ w mojej duszy.
 |
|
|
|
 |
Stefan

Wiek: 74 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 259 Skąd: KoÂźle
|
Wysłany: 2008-12-05, 01:32
|
|
|
Analizuj¹c katechizmowe nauczanie o œmierci cz³owieka bierzemy pod uwagê fakt, ¿e cz³owiek sk³ada siê ze œmiertelnego cia³a i nieœmiertelnej duszy. ŒmierÌ nastêpuje wtedy, gdy dusza od³¹czy siê od cia³a.
Dusza Âżyje nadal, a ciaÂło oczekuje zmartwychwstania.
Jak kremacja ma siĂŞ do tego, co ma siĂŞ dokonaĂŚ przy koĂącu czasĂłw, kiedy wszystkie groby zostanÂą otwarte i Chrystus „przywrĂłci do Âżycia nasze Âśmiertelne ciaÂła mocÂą mieszkajÂącego w nas Ducha” ?
Dlatego wolĂŞ jednak, podobnie jak Chaos, tradycyjny pochĂłwek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ABu
Administrator
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
|
Wysłany: 2008-12-05, 18:16
|
|
|
No ale gdyby Pan Bóg mia³ mieÌ problemy z posk³adaniem popio³ów w ca³oœÌ spory k³opot mogliby mieÌ ci, którzy sp³onêli ca³kowicie wskutek nieszczêœliwych wypadków...
A swoj¹ drog¹ - patrzcie jaka oszczêdnoœÌ miejsca :] |
|
|
|
 |
Chaos

Wiek: 51 Dołączyła: 11 Kwi 2008 Posty: 102 Skąd: K-K
|
Wysłany: 2008-12-05, 20:35
|
|
|
Niby Âładny ten nowy cmentarz i taki nowoczesny,ale przypomina mi skrytki pocztowe.Chyba stanowczo nie chcĂŞ byc w takim miejscu schowana w jakiÂś dzbanek Tylko czy bĂŞdĂŞ miaÂła jakiÂś wybĂłr |
_________________ Paulo Coelho
- Nie chce pani znaĂŚ stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odparÂła Weronika. - MĂłj stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje siĂŞ w mojej duszy.
 |
|
|
|
 |
kuboleo

Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 30 Skąd: KĂŞdzierzyn-KOÂŹLE
|
Wysłany: 2008-12-08, 00:25
|
|
|
Jak ktoÂś chce byĂŚ spalony to jego sprawa.
Ja bym chciaÂł mieĂŚ ÂładnÂą i wygodnÂą trumnĂŞ, ale chciaÂłbym teÂż mieĂŚ niej telefon i aparat tlenowy (tak na wszelki wypadek, jak bym siĂŞ obudziÂł) |
|
|
|
 |
x.Marcin
Wiek: 43 Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 26 Skąd: Zawadzkie
|
Wysłany: 2008-12-08, 17:10
|
|
|
kuboleo napisał/a: | Jak ktoÂś chce byĂŚ spalony to jego sprawa.
Ja bym chciaÂł mieĂŚ ÂładnÂą i wygodnÂą trumnĂŞ, ale chciaÂłbym teÂż mieĂŚ niej telefon i aparat tlenowy (tak na wszelki wypadek, jak bym siĂŞ obudziÂł) |
MyÂślĂŞ, Âże pod ziemiÂą nie ma zasiĂŞgu, a jak byÂś siĂŞ obudziÂł, to byÂłbyÂś w takim szoku, Âże nawet byÂś pewnie zerwaÂł aparat tlenowy. ZresztÂą aparat tlenowy ma ograniczonÂą ilosc tlenu. Jest teÂż prawdopodobne, Âże firma montujÂąca aparaty tlenowe i komĂłrki do takich celĂłw montowaÂłyby pewnie puste aparaty.
WyobraŸ sobie, ¿e budzisz siê masz aparat pe³ny na 24 godz. w³¹czasz komórkê, jest zasiêg a tu tekst: ,,wpisz PIN"....wpisujesz trzy razy a tu Wpisz PUK......
Trzeba pokÂładac nadziejĂŞ w Bogu..... wtedy moÂżna spac spokojnie na wieki. |
|
|
|
 |
keira
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 14
|
Wysłany: 2008-12-09, 17:09
|
|
|
PierwszÂą myÂślÂą jest zwykÂły pogrzeb w trumnie. Ale jak pomyÂślĂŞ, Âże mogÂłabym siĂŞ obudziĂŚ... ChociaÂż i podczas palenia moÂżna siĂŞ zbudziĂŚ. Nie za bardzo o tym wczeÂśniej myÂślaÂłam, ale chyba jest mi to obojĂŞtne. A odpowiedÂź na pytanie z sondy "czy jestem zwolennikiem" - po prostu jest mi to obojĂŞtne. Nie jestem zagorzaÂłym przeciwnikiem ale i teÂż nie zwolennikiem. |
Ostatnio zmieniony przez keira 2008-12-12, 20:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kozlolek

Dołączyła: 26 Mar 2008 Posty: 41 Skąd: KoÂźle
|
Wysłany: 2008-12-11, 09:17
|
|
|
Mam helmintofobiĂŞ. Trudno sie z tym Âżyje. Nie wiem jak bedzie po Âśmierci ale na samÂą myÂśl, Âże moje ciaÂło bĂŞdzie poÂżywkÂą dla wszelkiej maÂści robactwa, dostajĂŞ drgawek.
O ile nie przeraÂża mnie sama ÂśmierĂŚ to myÂśl o robakach bardzo.
Zgodnie z kodeksem prawa kanonicznego "Koœció³ usilnie zaleca zachowanie pobo¿nego zwyczaju grzebania cia³ zmar³ych. Nie zabrania jednak kremacji, jeœli nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrzeœcijaùskiej".
Czy moja fobia jest takÂą pobudkÂą? |
|
|
|
 |
gregorek
Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 70
|
Wysłany: 2009-11-11, 00:59 POGRZEB CZY KREMACJA
|
|
|
ArtykuÂł ten po raz pierwszy ukazaÂł siĂŞ w "The Catholic Voice" z wrzesnia 1999r
POGRZEB CZY KREMACJA : CO JEST WÂŁAÂŚCIWÂĄ KATOLICKÂĄ PRAKTYKÂĄ
Jezus porówna³ wiarê swoich uczniów do œwiat³a ,które powinno byÌ umieszczone na œwieczniku ,aby wszyskich oœwieca³o.W³aœnie to Œwiat³o Wiary ,na przestrzeni dziejów umo¿liwi³o wielu spo³ecznoœciom porzucenie pogaùskich (dzisiaj 'laickich' - przyp.mój ) zwyczajów i prowadzi³o je do tego ,co nazywamy cywilizacj¹.Niezale¿nie od tego ,w jakie praktyki anga¿owa³ siê œwiecki œwiat ,Katolicki Koœció³ równowa¿y³ ich wp³yw kieruj¹c siê zasadami Woli Bo¿ej.Jedn¹ z tych nagannych praktyk by³a kremacja.Kremacja to zwyczaj palenia zw³ok zmar³ych ludzi.Œlady tej praktyki mo¿na odnaleŸÌ w niektórych regionach pogaùskiego œwiata ju¿ wewczesnych etapach historii ludzkoœci.Izraelici po przybyciu do ziemi Kanaan byli œwiadkami praktykowania kremacji przez narody zamieszkuj¹ce tamte terenyi wprowadzili zwyczaj grzebania ,czyli pochówek cia³ zmar³ych ,a nie pozosta³ych z nich popio³ów.Nie znajdujemy w historii ¿adnego œladu kremacji wœród ludu ¿ydowskiego z wyj¹tkiem takich nadzwyczajnych okolicznoœci jak wojny i zarazy.Spopielanie cia³ zmar³ych by³o praktyk¹ nieznan¹ tak¿e u wielu bardziej "cywilizowanych" pogaùskich narodów.Egipcjanie ,Fenicjanie i Babiloùczycy karali œmierci¹ wszystkich ,którzy tylko próbowaliby dokonaÌ kremacji.Niektóre plemiona Greków i Rzymian stosowa³y palenie zw³ok ,ale ju¿ w V wieku ,pod wp³ywem chrzeœcijaùstwa ta praktyka zosta³a wyeliminowana.W ¿adnym z przekazów mówi¹cych o staro¿ytnych mêczennikach ,nie znajdujemy najmniejszej wzmianki o tym by chrzeœcijanie spalali swoich zmar³ych.Wrêcz przeciwnie,z wielkim oddaniem ratowano ciala œwiêtych przed profanacj¹ ,po to by zapewnic im uroczysty pochówek.Aby zniszczyÌ wiarê w zmartwychwstanie cia³ pogaùscy przeœladowcy czêsto wrzucali zw³oki zamêczonych chrzeœcijan w p³omienie ³udz¹c siê ,¿e w ten sposób uniemo¿liwi¹ ich zmartwychwstanie.Na obszarach orientalnych ,zw³aszcza zamieszka³ych przez hindusów i buddystów praktyka kremacji jest doœÌ powszechna.Poniewa¿ w religiach tych przechowa³a siê wiara w reinkarnacjê ,to bezpoœrednim tego rezultatem jest to ,¿e nie traktuje siê tam cia³a jako œwi¹tyni Boga ,poniewaz (wed³ug ich wierzen ) dusza po opuszczeniu cia³a w momencie œmierci po prostu wcieli siê w inne cia³o w jakimœ innym czasie i miejscu swojej egzystencji.To krótkie spojrzenie na historiê ludzkoœci pokazuje ,¿e w wiêkszoœci przypadków ludzie bez wzglêdu na to czy byli wierz¹cy czy te¿ nie ,to jednak nie praktykowali kremacji.Odnosi siê to szczególnie do tych ,którzy przyjêli objawienie jednego ,Prawdziwego Boga.Takie palenie cia³ zmar³ych uznawane by³o za niegodne ,a w przypadku tych ,którzy wierzyli w Prawdziwego Boga za przeciwne jego woli.
MOTYWY PRZEMAWIAJÂĄCE ZA CHRZEÂŚCIJAĂSKIM POCHĂWKIEM.
Jak wspomniano wczeœniej ,zwyczaj chrzeœcijaùskiego pogrzebu zmar³ych - a nie kremacji - siêga czasów Chrystusa.Czytaj¹c w Nowym Testamencie ,¿e cia³o Jezusa nie zosta³o wrzucone do ognia ,chociarz umar³ On z rêki Rzymian otrzymujemy najbardziej fundamentalny przyk³ad czci ,jak¹ mo¿na okazac cia³u przez zapewnienie mu pochówku.Jako ¿e Chrystus ,Nasz Pan i W³adca nie zosta³ skremowany ,tym bardziej my nie powinniœmy pozwoliÌ sobie na stosowanie tej praktyki.Co wiêcej znane s¹ g³êbokie rozwa¿ania obietnicy zmartwychwstania zmar³ych ,kiedy to dusza i cia³o zostana ponownie zjednoczone w Dzieù S¹du oraz nauka ,¿e cia³o jest Œwi¹tyni¹ Ducha Œwiêtego i za ¿ycia obdarowywane jest licznymi b³ogos³awieùstwami i namaszczeniami.Sens tych g³êboko duchowych rozwa¿aù wydaje siê buntowaÌ przeciw praktyce palenia cia³ zmar³ych.Na przestrzeni dziejów chrzeœcijaùskie spo³eczeùstwo traktowa³o kremacjê jako pogaùski i niehumanitarny zwyczaj nie wyra¿aj¹cy tej mi³oœci i przyjaŸni jak¹ okazywano cia³u ,gdy jeszcze o¿ywia³a go nieœmiertelna dusza.Jeœli takie myœli i uczucia nape³nia³y serca i dusze cz³onków rodziny i przyjació³ za ¿ycia osoby zmar³ej ,to czy mo¿na by dopuœciÌ myœl ,¿e mia³yby nagle znikn¹Ì po tym ,jak dusza bliskiej osoby opuœci³a cia³o?
RENESANS KREMACJI
Potrzeba podejmowania rozwa¿aù nad tego typu praktykami nie by³aby zbyt wielka ,gdyby nie fakt ,¿e obserwujemy z³owieszcze rozpowszechnienie siê tej praktyki wœród zachodnich narodów.Wraz z koùcem XIX wieku zaczynaj¹ powstawaÌ w Europie "Towarzystwa Kremacji".Rozwój tych stowarzyszeù jest wyrazem pojawienia siê osobliwej i jedynej w swoim rodzaju innowacji ,jako ¿e stanowi pierwsz¹ w historii próbê wprowadzenia praktyki kremacji do ustabilizowanej kultury chrzeœcijaùskiej."Towarzystwa Kremacji" znajduj¹c dodatkowe wsparcie w rozsze¿aj¹cych siê wp³ywach wschodnich religii ,jak równierz ideologii masonerii ,by³y zak³adane w celu promowania praktyki kremacji przedstawianej jako jedyny sposób ,w jaki nale¿y obchodziÌ siê z cia³ami zmar³ych Statuty tych towarzystw promuj¹ kremacjê pod p³aszczykiem troski o higienê publiczn¹ i ochrone ziemi.We wspó³czesnych czasach do sofistycznych wywodów zwolennicy kremacji do³¹czaj¹ argumenty powo³uj¹ce sie na warunki ekonomiczne ,czy te¿ nostalgiczn¹ wizjê rozsypywania na wietrze prochów zmar³ych ,albo posiadania ich w urnie pod opiek¹ rodziny.Nie ma tu miejsca na gruntowne odparcie ka¿dego z tych przyk³adów.Jednak¿e dla wierz¹cego Katolika wystarczaj¹cy argumentem bêdzie przypatrzenie siê ,jaki jest pogl¹d Koœcio³a na to zagadnienie.
KOÂŚCIĂÂŁ A KREMACJA
Pierwszy chrzeœcijanski g³os sprzeciwiaj¹cy siê tej praktyce wypowiedzia³o 19 maja 1889 roku Œwiête Oficjum ( CIC Fontes IV,n 1100 ).Czytamy w tym orzeczeniu ,¿e próba wprowadzenia tych pogaùskich obrzêdów do chrzeœcijaùskiej kultury ma w rzeczywistoœci niechrzeœcijaùskie i masoùskie motywacje.Sprzeciw Koœcio³a opiera³ siê na fakcie ,¿e nie istnieje ¿aden liturgiczny ryt dla kremowania zw³ok ,ani tez takowy nigdy nie istnia³ ,a ponadto kremacja jest niezgodna z niezmienn¹ tradycj¹ Koœcio³a Katolickiego.Fakt ,¿e Koœció³ zezwala³ na tak¹ praktyke w œciœle ojreslonych sytuacjach (wojny lub epidemie ) nie daje ¿adnego powodu by uwa¿aÌ ,¿e nale¿a³oby dopuœciÌ do jej stosowania 'en masse' w katolickiej kulturze.Przede wszystkim ,Koœció³ stanowczo obstaje przy twierdzeniu ,¿e kremacja stanowi anty-chrzeœcijaùskie i materialistyczne zanegowanie œmierci oraz przesadne skoncentrowanie siê bardziej na 'naturalnych' ni¿ 'nadoprzyrodzonych' pobudkach dotycz¹cych obchodzenia siê ze zmar³ymi.Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 roku wymienia listê obowi¹zuj¹cych katolików zakazów dotycz¹cych kremacji.Kanon 1203 potêpia kremacjê cia³ wiernych i nakazuje ich grzebanie.Jedynie przyczyny o wspó³miernej wadze mog¹ usprawiedliwiaÌ odt¹pienie od tego kanonu ,,jak np.wojna i/lub zapobie¿enie rozprzestrzenianiu siê œmiertelnych empidemii.Tak¿e kanon 1240 odmawia prawa do chrzeœcijaùskiego pochówku tym ,którzy wyrazili wolê kremacji swoich zw³ok.Przepisy te stosuj¹ sie do kremacji ca³ego cia³a ,ale mog¹ byÌ podobnie rozsze¿one na przypadki uroczystego rozporz¹dzenia siê do amputowanych cz³onków cia³a ,chociarz ta druga okolicznoœÌ mo¿ê byÌ potraktowana w ³agodniejszy sposób.
PRZYCZYNY ZANIEPOKOJENIA TYM ZAGADNIENIEM
Wielu Katolików po przeczytaniu powy¿szych wywodów stwierdzi :"No tak ,po co mi te wiadomoœci ?Nie zamierzam oddawaÌ swojego cia³a do krematorium ".Nale¿y tylko przyklasn¹Ì postawie takich osób ,gdy¿ przemawia przez nich dobry ,katolicki ,zdrowy rozs¹dek.Jednak¿e daje siê zauwa¿yÌ rosn¹c¹ tendencjê do propagowania kremacji wœród Katolików ,dokonywan¹ zw³aszcza przez cz³onków [ modernistycznego ] duchowieùstwa."Ale¿ jak to mo¿liwe ,?" - móg³by ktos zapytaÌ Niew¹tpliwie Koœció³ tak g³êboko prznikniêty tradycj¹ jak Koœció³ Rzymsko-Katolicki nie móg³by dzialaÌ wbrew ustalonej tradycyjnej praktyce ani te¿ naruszac koœcielnego ustawodawstwa.Niestety tak siê sta³o i dzieje siê nadal [ w modernistycznym koœciele ].Pierwszym tego sygna³em by³o ,gdy 5 lipca 1963 roku Œwiête Oficjum okazuj¹c s³aboœÌ i tchórzliwoœÌ posz³o na ustêpstwo wobec materialitycznej praktyki kremacji ,uchylaj¹c wi¹¿¹c¹ siê z kremacj¹ karê wyra¿on¹ w kanonie 1240 i ograniczy³o j¹ do "tych ,którzy praktykuj¹ kremacjê kieruj¹c siê niekatolickimi intencjami".Wszystkie argumenty za kremacj¹ ,jakie dziœ lansuje modernistyczne duchowieùstwo kiedyœ uznawano za posiadaj¹ce "niekatolickie intencje" ,co oznacza³o ,¿e ¿aden Katolik nie móg³ byÌ kremowany po œmierci.Pocz¹wszy od 1963 roku statystyki pokazuj¹ ,¿e sprawy maj¹ siê ju¿ zupe³nie inaczej.Nastepnym przyk³adem jest Nowy Kodeks Prawa Kanonicznego z 1983 roku ,który podtrzymuje postanowienia z 1963 roku :"Koœció³ usilnie zaleca ,by pobozny zwyczaj grzebania cia³ zmar³ych by³ przestrzegany ; jednakowo¿ nie zakazuje kremacji o ile nie zosta³a ona wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrzeœcijaùskiej" (Kanon 1176,3).ZwróÌmy uwage na to sformu³owanie :"Koœcio³ ZALECA...grzebanie cia³ zmar³ych..."!Tradycyjn¹ praktyk¹ by³o NAKAZANIE grzebania zmar³ych ,a my mamy byc Koœcio³em przenikniêtym tradycjami naszych Ojców w Wierze siêgaj¹cych az do Chrystusa!Co wiêcej ,kremacja nie jest juz zakazana "o ile nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrzeœcijaùskiej"!No có¿ ,tradycyjnie uwa¿ano argumenty lansowane przez "Towarzystwa Kremacji" za niechrzeœcijaùskie.Tak orzek³o Œwiête Oficjum.A jednak argumenty "za" wysuwane przez modernistyczny kler ,który nawet doradza kremacjê ,s¹ takie same jak materialistycznych i natruralistycznych organizacji.A wiêc ,czy zalecenia modernistycznego kleru s¹ niechrzeœcijaùskie - a zatem niedozwolone?Jest to pytanie ,na które katolickie sumienie ³atwo znajdzie odpowiedŸ.Mimo to kremacja jest praktykowana w kierowanych przez tê modernistyczn¹ hierarchiê parafiach ca³ego œwiata na szerok¹ i - mówi¹c po katolicku - bezprecedensow¹ skalê (*).
NASZA JEDYNA KONKLUZJA
Ignoruj¹c ca³e to modernistyczne ustawodastwo i zalecenia ,katolicy musz¹ nadal œciœle trzymaÌ siê tradycyjnych praktyk Koœcio³a dotycz¹cych kremacji .Inne postêpowanie by³oby niechrzeœcijaùskie i oznacza³oby zaparcie siê naszego katolickiego dziedzictwa ."Catholic Encyclopedia" z 1913 roku koùczy dyskusjê nad tym tematem doœÌ interesuj¹c¹ i znamienn¹ obserwacj¹ :"Konkluduj¹c nale¿y pamiêtaÌ ,¿e w praktyce kremacji nie ma nic bezpoœrednio sprzecznego z ¿adnym dogmatem Koœcio³a ,a tak¿e ,¿e wszêdzie tam gdzie liderzy tego z³owieszczego ruchu ( Towarzystwa Kremacji ) przejmuja kontrolê nad rz¹dami paùstw z zamiarem upowszechniania tej praktyki ,to bêdzie to prowadziÌ do odstepstwa od Wiary powierzonej ( Koœcio³owi Katolickiemu ) gdyby mia³ sie On temu podporz¹dkowaÌ"
ks.Kevin Vaillancourt
(*)Por.wypowiedŸ ks.Józefa Glempa z 10 listopada 2000r.przy otwarciu I Targów Funeralnych "Memento 2000" w Czosnowie k.Warszawy ,kiedy to zapytany przez dziennikarzy powiedzia³ ,¿e "Koœció³ (czytaj : Neokoœció³ ) dopuszacza tak¹ mo¿liwoœÌ ,o ile zachowana zosta³a godnoœÌ obrzêdu.Wiadomo ,prochem jesteœ ,w proch siê obrócisz.Kremacja jest tylko przyspieszeniem tego procesu".
Na targach moÂżna byÂło zobaczyc m.in.piece krematoryjne i ozdobne urny na prochy. |
_________________ Deus, tu conversus vivificabis nos...
gregorek
 |
|
|
|
 |
gregorek
Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 70
|
Wysłany: 2009-11-11, 01:56 ...i jeszcze coÂś
|
|
|
fragment artykulu z czasopisma "Sodalitium" (wersja francuska) ,nr 59,marzec 2007 ss.40-42
PRZESTROGI CO DO PRAKTYKI SPALANIA ZWÂŁOK
W ostatnich latach coraz bardziej rozpowszechnia siĂŞ masoĂąska praktyka spalania zwÂłok polegajÂąca na gwaÂłtownym rozkÂładzie ciaÂła ludzkiego za pomocÂą ognia lub wysokiej temperatury.W zwiÂązku z powyÂższym wydaje siĂŞ nie tylko wÂłaÂściwe ,ale wrĂŞcz naglÂące ,by przypomnieĂŚ naszym czytelnikom naukĂŞ KoÂścioÂła Katolickiego zawartÂą w Kodeksie Prawa Kanonicznego ogÂłoszonego przez Benedykta XV w 1917 roku.(...)
Prawo KoÂścioÂła wyraÂźnie zabrania nastepujÂących czynnoÂści :
a) spalania ciaÂła ;
b) formalnego wspĂłldzialania przy kremacji ;
c) nakazywania spalenia wÂłasnego ciaÂła po Âśmierci lub ciaÂła innej osoby ;
d) bycia czÂłonkiem stowarzyszenia ,ktĂłrego czÂłonkowie zobowiÂązujÂą siĂŞ do spalenia wÂłasnych ciaÂł ,lub ciaÂł osĂłb im powierzonych ;
e) udzielenia sakramentalnego odpuszczenia grzechĂłw osobie ,ktĂłra wydaÂła nakaz spalenia wÂłasnego ciaÂła ,a ktĂłra nie chce tego nakazu wycofaĂŚ ; przyznania tej samej osobie ,po jej Âśmierci ,pogrzebu koÂścielnego (kanony 1203;1240 $ 1 nr 5 ;2339 )
DZIESIĂC ARGUMENTĂW PRZECIWKO KREMACJI
Koœció³ uwa¿a praktykê palenia zw³ok za "praktyke barbarzyùsk¹ - sprzeciwiaj¹ca siê nie tylko pobo¿noœci chrzœcijaùskiej ,ale równie¿ naturalnemu poszanowaniu cia³ zmar³ych - której Koœció³ od pocz¹tku niezmiennie zakazywa³ "( Instrukcja Œwiêtej Kongregacji Œwiêtego Oficjum z 19 czerwca 1926r ).
WyliczĂŞ tu kilka powodĂłw dla ktĂłrych nie naleÂży paliĂŚ zwÂłok.
1) PoniewaÂż Sam Pan Nasz Jezus Chrystus zechciaÂł byĂŚ pogrzebany wedÂług tradycji Starego Testamentu (J.XIX,40)
2) PoniewaÂż spalenie zwÂłok wydaje sie oznaczac ,Âże ciaÂła sÂą na zawsze rozÂłoÂżone i rozproszone ,podczas gdy rytowi przeciwnemu ,inhumacji (pogrzebaniu) towarzyszy idea Âśmierci porĂłwnywalnej do snu (J,XI,11-30) i z wiĂŞkszÂą wiernoÂściÂą wyraÂża chrzeÂścijaĂąskÂą wiarĂŞ w zmartwychwstanie.
3) PoniewaÂż inhumacja wyraÂża symbolikĂŞchrzeÂścijaĂąskÂą i biblijnÂą ciaÂła pojmowanego jako ziarno ,ktĂłre daje miejsce nowemu Âżyciu :"jeÂśli ziarno pszeniczne wpadÂłszy w ziemiĂŞ nie obumrze ,samo zostaje ,lecz jeÂśli obumrze wielki owoc przynosi " (J.XII,24;por.I Kor.XV,36-44)
4) Poniewa¿ ca³a liturgia Koœcio³a oddaje czeœÌ cia³u zmar³ego ,które by³o œwi¹tyni¹ Ducha Œwiêtego ,i jest przeznaczone do zmartwychwstania ,podczas gdy kremacja niszczy je gwa³townie w ogniu,który jest symbolem ognia wiecznego.
5) Poniewa¿ Koœció³ zawsze praktykowa³ kult relikwii œwiêtych ,zaœ karê ognia przeznacza³ dla cia³ zatwardzia³ych heretyków.
6) PoniewaÂż juÂż pierwsi chrzeÂścijanie mieli to w pogardzie ,czego dowodzi poganin cytowany przez Minucjusza Feliksa w dialogu pt."Oktawiusz - chrzeÂścijanie"
7) PoniewaÂż wszĂŞdzie gdzie rozpowszechniÂła siĂŞ Ewangelia ,kremacja zanikÂła.
8) Poniewa¿ kremacja zosta³a ponownie wprowadzona przez nieprzyjació³ Koœcio³a ,najpierw wraz z rewolucj¹ francusk¹ ,a nastêpnie w XIX wieku ,a¿eby zanegowaÌ zmartwychwstanie cia³ i zwalczac Koœció³.
9) Poniewaz to wÂłaÂśnie masoĂąska sekta organizowaÂła i organizuje stowarzyszenia promujÂące kremacjĂŞ.
10) Poniewa¿ to ta sama sekta za¿¹da³a i uzyska³a zgodê (od Paw³a VI ) na zmiane prawa koœcielnego sprzeciwiaj¹cego siê spalaniu cia³ ,co by³o ju¿ którymœ z kolei ustêpstwem neomodernistów na rzecz wrogów Koœcio³a.
Ks.Francesco Riocossa |
_________________ Deus, tu conversus vivificabis nos...
gregorek
 |
|
|
|
 |
ania91ania
Dołączyła: 11 Lis 2009 Posty: 2
|
Wysłany: 2009-11-11, 23:24
|
|
|
W sumie nigdy siê nie zastanawia³am nad tym. Wybor pozostawiê mojej rodzinie. S¹dzê, ¿e mimo wszystko mam jeszcze du¿o czasu na rozmyœlanie nad tym. Prêdzej czy póŸniej i tak staniemy siê prochem. Jednak du¿o przyjemniej siedzi mi siê na cmentarzu przy grobach osób pogrzebanych, bo gdzieœ w podœwiadomoœci tkwi takie przekonanie, ¿e tam jest jego cia³o, wiêc i on tam jest. Póki co jestem za zwyk³ym pochówkiem. Tak byli chowani moi najbli¿si i ja tak bym chcia³a. |
|
|
|
 |
|
|