Strona g³ówna Parafii ¶w. Zygmunta i ¶w. Jadwigi ¦l. w Kêdzierzynie-Ko¼lu Forum Parafialne
Forum Parafii pw. ¶w. Zygmunta i ¶w. Jadwigi w Kêdzierzynie-Ko¼lu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Kremacja

Jestem zwolennikiem kremacji zw³ok
tak
50%
 50%  [ 4 ]
nie
37%
 37%  [ 3 ]
nie mam zdania
12%
 12%  [ 1 ]
G³osowañ: 8
Wszystkich G³osów: 8

Autor Wiadomo¶æ
x.Marcin 

Wiek: 43
Do³±czy³: 10 Kwi 2008
Posty: 26
Sk±d: Zawadzkie
  Wys³any: 2008-12-04, 22:39   Kremacja

na pytania dotycz±ce kremacji nale¿y uwzglêdnic wymogi Prawa Kanonicznego w tym kanony 1176 i 1184
,,Ko¶ció³..... nie zabrania kremacji, je¶li nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrze¶cijañskiej". Kanon 1176
,,Pogrzebu ko¶cielnego powinni byc pozbawieni .......osoby, które wybra³y spalenie swojego cia³a z motywów przeciwnych wierze chrze¶cijañskiej." Kanon 1184.
Czekam na Wasze g³osy w dyskusji na ten temat.
Zw³aszcza, ¿e na nowym jeszcze nie otwartym cmentarzu jest przewidzianych wiele miejsc na urny.
 
     
Chaos 


Wiek: 51
Do³±czy³a: 11 Kwi 2008
Posty: 102
Sk±d: K-K
Wys³any: 2008-12-05, 00:01   

Mam zamiar umrzec z u¶miechem na ustach i pokazac tym którzy zostali,moj± szczê¶liw± spokojn± twarz :-D
A tak na serio nie chcê ¿eby mnie spalono i wsypano do urny :-/ Wolê star± tradycyjn± metodê grzebania cia³a.
_________________
Paulo Coelho

- Nie chce pani znaæ stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odpar³a Weronika. - Mój stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje siê w mojej duszy.
 
     
Stefan 


Wiek: 73
Do³±czy³: 23 Mar 2008
Posty: 259
Sk±d: Ko¼le
Wys³any: 2008-12-05, 01:32   

Analizuj±c katechizmowe nauczanie o ¶mierci cz³owieka bierzemy pod uwagê fakt, ¿e cz³owiek sk³ada siê ze ¶miertelnego cia³a i nie¶miertelnej duszy. ¦mieræ nastêpuje wtedy, gdy dusza od³±czy siê od cia³a.
Dusza ¿yje nadal, a cia³o oczekuje zmartwychwstania.
Jak kremacja ma siê do tego, co ma siê dokonaæ przy koñcu czasów, kiedy wszystkie groby zostan± otwarte i Chrystus „przywróci do ¿ycia nasze ¶miertelne cia³a moc± mieszkaj±cego w nas Ducha” ?
Dlatego wolê jednak, podobnie jak Chaos, tradycyjny pochówek.
_________________

 
     
ABu 
Administrator

Wiek: 45
Do³±czy³: 18 Lut 2008
Posty: 82
Sk±d: Kêdzierzyn-Ko¼le
Wys³any: 2008-12-05, 18:16   

No ale gdyby Pan Bóg mia³ mieæ problemy z posk³adaniem popio³ów w ca³o¶æ spory k³opot mogliby mieæ ci, którzy sp³onêli ca³kowicie wskutek nieszczê¶liwych wypadków...

A swoj± drog± - patrzcie jaka oszczêdno¶æ miejsca :]
 
 
     
Chaos 


Wiek: 51
Do³±czy³a: 11 Kwi 2008
Posty: 102
Sk±d: K-K
Wys³any: 2008-12-05, 20:35   

Niby ³adny ten nowy cmentarz i taki nowoczesny,ale przypomina mi skrytki pocztowe.Chyba stanowczo nie chcê byc w takim miejscu ;-) schowana w jaki¶ dzbanek :-? Tylko czy bêdê mia³a jaki¶ wybór :roll:
_________________
Paulo Coelho

- Nie chce pani znaæ stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odpar³a Weronika. - Mój stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje siê w mojej duszy.
 
     
kuboleo 


Wiek: 35
Do³±czy³: 13 Maj 2008
Posty: 30
Sk±d: Kêdzierzyn-KO¬LE
Wys³any: 2008-12-08, 00:25   

Jak kto¶ chce byæ spalony to jego sprawa.

Ja bym chcia³ mieæ ³adn± i wygodn± trumnê, ale chcia³bym te¿ mieæ niej telefon i aparat tlenowy (tak na wszelki wypadek, jak bym siê obudzi³)
 
 
     
x.Marcin 

Wiek: 43
Do³±czy³: 10 Kwi 2008
Posty: 26
Sk±d: Zawadzkie
Wys³any: 2008-12-08, 17:10   

kuboleo napisa³/a:
Jak kto¶ chce byæ spalony to jego sprawa.

Ja bym chcia³ mieæ ³adn± i wygodn± trumnê, ale chcia³bym te¿ mieæ niej telefon i aparat tlenowy (tak na wszelki wypadek, jak bym siê obudzi³)


My¶lê, ¿e pod ziemi± nie ma zasiêgu, a jak by¶ siê obudzi³, to by³by¶ w takim szoku, ¿e nawet by¶ pewnie zerwa³ aparat tlenowy. Zreszt± aparat tlenowy ma ograniczon± ilosc tlenu. Jest te¿ prawdopodobne, ¿e firma montuj±ca aparaty tlenowe i komórki do takich celów montowa³yby pewnie puste aparaty.
Wyobra¼ sobie, ¿e budzisz siê masz aparat pe³ny na 24 godz. w³±czasz komórkê, jest zasiêg a tu tekst: ,,wpisz PIN"....wpisujesz trzy razy a tu Wpisz PUK......
Trzeba pok³adac nadziejê w Bogu..... wtedy mo¿na spac spokojnie na wieki. :mrgreen:
 
     
keira 

Do³±czy³a: 25 Mar 2008
Posty: 14
Wys³any: 2008-12-09, 17:09   

Pierwsz± my¶l± jest zwyk³y pogrzeb w trumnie. Ale jak pomy¶lê, ¿e mog³abym siê obudziæ... Chocia¿ i podczas palenia mo¿na siê zbudziæ. Nie za bardzo o tym wcze¶niej my¶la³am, ale chyba jest mi to obojêtne. A odpowied¼ na pytanie z sondy "czy jestem zwolennikiem" - po prostu jest mi to obojêtne. Nie jestem zagorza³ym przeciwnikiem ale i te¿ nie zwolennikiem.
Ostatnio zmieniony przez keira 2008-12-12, 20:07, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz  
 
     
kozlolek 


Do³±czy³a: 26 Mar 2008
Posty: 41
Sk±d: Ko¼le
Wys³any: 2008-12-11, 09:17   

Mam helmintofobiê. Trudno sie z tym ¿yje. Nie wiem jak bedzie po ¶mierci ale na sam± my¶l, ¿e moje cia³o bêdzie po¿ywk± dla wszelkiej ma¶ci robactwa, dostajê drgawek.
O ile nie przera¿a mnie sama ¶mieræ to my¶l o robakach bardzo.
Zgodnie z kodeksem prawa kanonicznego "Ko¶ció³ usilnie zaleca zachowanie pobo¿nego zwyczaju grzebania cia³ zmar³ych. Nie zabrania jednak kremacji, je¶li nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrze¶cijañskiej".
Czy moja fobia jest tak± pobudk±?
 
     
gregorek 

Do³±czy³: 23 Mar 2008
Posty: 70
Wys³any: 2009-11-11, 00:59   POGRZEB CZY KREMACJA

Artyku³ ten po raz pierwszy ukaza³ siê w "The Catholic Voice" z wrzesnia 1999r


POGRZEB CZY KREMACJA : CO JEST W£A¦CIW¡ KATOLICK¡ PRAKTYK¡

Jezus porówna³ wiarê swoich uczniów do ¶wiat³a ,które powinno byæ umieszczone na ¶wieczniku ,aby wszyskich o¶wieca³o.W³a¶nie to ¦wiat³o Wiary ,na przestrzeni dziejów umo¿liwi³o wielu spo³eczno¶ciom porzucenie pogañskich (dzisiaj 'laickich' - przyp.mój ) zwyczajów i prowadzi³o je do tego ,co nazywamy cywilizacj±.Niezale¿nie od tego ,w jakie praktyki anga¿owa³ siê ¶wiecki ¶wiat ,Katolicki Ko¶ció³ równowa¿y³ ich wp³yw kieruj±c siê zasadami Woli Bo¿ej.Jedn± z tych nagannych praktyk by³a kremacja.Kremacja to zwyczaj palenia zw³ok zmar³ych ludzi.¦lady tej praktyki mo¿na odnale¼æ w niektórych regionach pogañskiego ¶wiata ju¿ wewczesnych etapach historii ludzko¶ci.Izraelici po przybyciu do ziemi Kanaan byli ¶wiadkami praktykowania kremacji przez narody zamieszkuj±ce tamte terenyi wprowadzili zwyczaj grzebania ,czyli pochówek cia³ zmar³ych ,a nie pozosta³ych z nich popio³ów.Nie znajdujemy w historii ¿adnego ¶ladu kremacji w¶ród ludu ¿ydowskiego z wyj±tkiem takich nadzwyczajnych okoliczno¶ci jak wojny i zarazy.Spopielanie cia³ zmar³ych by³o praktyk± nieznan± tak¿e u wielu bardziej "cywilizowanych" pogañskich narodów.Egipcjanie ,Fenicjanie i Babiloñczycy karali ¶mierci± wszystkich ,którzy tylko próbowaliby dokonaæ kremacji.Niektóre plemiona Greków i Rzymian stosowa³y palenie zw³ok ,ale ju¿ w V wieku ,pod wp³ywem chrze¶cijañstwa ta praktyka zosta³a wyeliminowana.W ¿adnym z przekazów mówi±cych o staro¿ytnych mêczennikach ,nie znajdujemy najmniejszej wzmianki o tym by chrze¶cijanie spalali swoich zmar³ych.Wrêcz przeciwnie,z wielkim oddaniem ratowano ciala ¶wiêtych przed profanacj± ,po to by zapewnic im uroczysty pochówek.Aby zniszczyæ wiarê w zmartwychwstanie cia³ pogañscy prze¶ladowcy czêsto wrzucali zw³oki zamêczonych chrze¶cijan w p³omienie ³udz±c siê ,¿e w ten sposób uniemo¿liwi± ich zmartwychwstanie.Na obszarach orientalnych ,zw³aszcza zamieszka³ych przez hindusów i buddystów praktyka kremacji jest do¶æ powszechna.Poniewa¿ w religiach tych przechowa³a siê wiara w reinkarnacjê ,to bezpo¶rednim tego rezultatem jest to ,¿e nie traktuje siê tam cia³a jako ¶wi±tyni Boga ,poniewaz (wed³ug ich wierzen ) dusza po opuszczeniu cia³a w momencie ¶mierci po prostu wcieli siê w inne cia³o w jakim¶ innym czasie i miejscu swojej egzystencji.To krótkie spojrzenie na historiê ludzko¶ci pokazuje ,¿e w wiêkszo¶ci przypadków ludzie bez wzglêdu na to czy byli wierz±cy czy te¿ nie ,to jednak nie praktykowali kremacji.Odnosi siê to szczególnie do tych ,którzy przyjêli objawienie jednego ,Prawdziwego Boga.Takie palenie cia³ zmar³ych uznawane by³o za niegodne ,a w przypadku tych ,którzy wierzyli w Prawdziwego Boga za przeciwne jego woli.

MOTYWY PRZEMAWIAJ¡CE ZA CHRZE¦CIJAÑSKIM POCHÓWKIEM.

Jak wspomniano wcze¶niej ,zwyczaj chrze¶cijañskiego pogrzebu zmar³ych - a nie kremacji - siêga czasów Chrystusa.Czytaj±c w Nowym Testamencie ,¿e cia³o Jezusa nie zosta³o wrzucone do ognia ,chociarz umar³ On z rêki Rzymian otrzymujemy najbardziej fundamentalny przyk³ad czci ,jak± mo¿na okazac cia³u przez zapewnienie mu pochówku.Jako ¿e Chrystus ,Nasz Pan i W³adca nie zosta³ skremowany ,tym bardziej my nie powinni¶my pozwoliæ sobie na stosowanie tej praktyki.Co wiêcej znane s± g³êbokie rozwa¿ania obietnicy zmartwychwstania zmar³ych ,kiedy to dusza i cia³o zostana ponownie zjednoczone w Dzieñ S±du oraz nauka ,¿e cia³o jest ¦wi±tyni± Ducha ¦wiêtego i za ¿ycia obdarowywane jest licznymi b³ogos³awieñstwami i namaszczeniami.Sens tych g³êboko duchowych rozwa¿añ wydaje siê buntowaæ przeciw praktyce palenia cia³ zmar³ych.Na przestrzeni dziejów chrze¶cijañskie spo³eczeñstwo traktowa³o kremacjê jako pogañski i niehumanitarny zwyczaj nie wyra¿aj±cy tej mi³o¶ci i przyja¼ni jak± okazywano cia³u ,gdy jeszcze o¿ywia³a go nie¶miertelna dusza.Je¶li takie my¶li i uczucia nape³nia³y serca i dusze cz³onków rodziny i przyjació³ za ¿ycia osoby zmar³ej ,to czy mo¿na by dopu¶ciæ my¶l ,¿e mia³yby nagle znikn±æ po tym ,jak dusza bliskiej osoby opu¶ci³a cia³o?

RENESANS KREMACJI

Potrzeba podejmowania rozwa¿añ nad tego typu praktykami nie by³aby zbyt wielka ,gdyby nie fakt ,¿e obserwujemy z³owieszcze rozpowszechnienie siê tej praktyki w¶ród zachodnich narodów.Wraz z koñcem XIX wieku zaczynaj± powstawaæ w Europie "Towarzystwa Kremacji".Rozwój tych stowarzyszeñ jest wyrazem pojawienia siê osobliwej i jedynej w swoim rodzaju innowacji ,jako ¿e stanowi pierwsz± w historii próbê wprowadzenia praktyki kremacji do ustabilizowanej kultury chrze¶cijañskiej."Towarzystwa Kremacji" znajduj±c dodatkowe wsparcie w rozsze¿aj±cych siê wp³ywach wschodnich religii ,jak równierz ideologii masonerii ,by³y zak³adane w celu promowania praktyki kremacji przedstawianej jako jedyny sposób ,w jaki nale¿y obchodziæ siê z cia³ami zmar³ych Statuty tych towarzystw promuj± kremacjê pod p³aszczykiem troski o higienê publiczn± i ochrone ziemi.We wspó³czesnych czasach do sofistycznych wywodów zwolennicy kremacji do³±czaj± argumenty powo³uj±ce sie na warunki ekonomiczne ,czy te¿ nostalgiczn± wizjê rozsypywania na wietrze prochów zmar³ych ,albo posiadania ich w urnie pod opiek± rodziny.Nie ma tu miejsca na gruntowne odparcie ka¿dego z tych przyk³adów.Jednak¿e dla wierz±cego Katolika wystarczaj±cy argumentem bêdzie przypatrzenie siê ,jaki jest pogl±d Ko¶cio³a na to zagadnienie.

KO¦CIÓ£ A KREMACJA

Pierwszy chrze¶cijanski g³os sprzeciwiaj±cy siê tej praktyce wypowiedzia³o 19 maja 1889 roku ¦wiête Oficjum ( CIC Fontes IV,n 1100 ).Czytamy w tym orzeczeniu ,¿e próba wprowadzenia tych pogañskich obrzêdów do chrze¶cijañskiej kultury ma w rzeczywisto¶ci niechrze¶cijañskie i masoñskie motywacje.Sprzeciw Ko¶cio³a opiera³ siê na fakcie ,¿e nie istnieje ¿aden liturgiczny ryt dla kremowania zw³ok ,ani tez takowy nigdy nie istnia³ ,a ponadto kremacja jest niezgodna z niezmienn± tradycj± Ko¶cio³a Katolickiego.Fakt ,¿e Ko¶ció³ zezwala³ na tak± praktyke w ¶ci¶le ojreslonych sytuacjach (wojny lub epidemie ) nie daje ¿adnego powodu by uwa¿aæ ,¿e nale¿a³oby dopu¶ciæ do jej stosowania 'en masse' w katolickiej kulturze.Przede wszystkim ,Ko¶ció³ stanowczo obstaje przy twierdzeniu ,¿e kremacja stanowi anty-chrze¶cijañskie i materialistyczne zanegowanie ¶mierci oraz przesadne skoncentrowanie siê bardziej na 'naturalnych' ni¿ 'nadoprzyrodzonych' pobudkach dotycz±cych obchodzenia siê ze zmar³ymi.Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 roku wymienia listê obowi±zuj±cych katolików zakazów dotycz±cych kremacji.Kanon 1203 potêpia kremacjê cia³ wiernych i nakazuje ich grzebanie.Jedynie przyczyny o wspó³miernej wadze mog± usprawiedliwiaæ odt±pienie od tego kanonu ,,jak np.wojna i/lub zapobie¿enie rozprzestrzenianiu siê ¶miertelnych empidemii.Tak¿e kanon 1240 odmawia prawa do chrze¶cijañskiego pochówku tym ,którzy wyrazili wolê kremacji swoich zw³ok.Przepisy te stosuj± sie do kremacji ca³ego cia³a ,ale mog± byæ podobnie rozsze¿one na przypadki uroczystego rozporz±dzenia siê do amputowanych cz³onków cia³a ,chociarz ta druga okoliczno¶æ mo¿ê byæ potraktowana w ³agodniejszy sposób.

PRZYCZYNY ZANIEPOKOJENIA TYM ZAGADNIENIEM

Wielu Katolików po przeczytaniu powy¿szych wywodów stwierdzi :"No tak ,po co mi te wiadomo¶ci ?Nie zamierzam oddawaæ swojego cia³a do krematorium ".Nale¿y tylko przyklasn±æ postawie takich osób ,gdy¿ przemawia przez nich dobry ,katolicki ,zdrowy rozs±dek.Jednak¿e daje siê zauwa¿yæ rosn±c± tendencjê do propagowania kremacji w¶ród Katolików ,dokonywan± zw³aszcza przez cz³onków [ modernistycznego ] duchowieñstwa."Ale¿ jak to mo¿liwe ,?" - móg³by ktos zapytaæ Niew±tpliwie Ko¶ció³ tak g³êboko prznikniêty tradycj± jak Ko¶ció³ Rzymsko-Katolicki nie móg³by dzialaæ wbrew ustalonej tradycyjnej praktyce ani te¿ naruszac ko¶cielnego ustawodawstwa.Niestety tak siê sta³o i dzieje siê nadal [ w modernistycznym ko¶ciele ].Pierwszym tego sygna³em by³o ,gdy 5 lipca 1963 roku ¦wiête Oficjum okazuj±c s³abo¶æ i tchórzliwo¶æ posz³o na ustêpstwo wobec materialitycznej praktyki kremacji ,uchylaj±c wi±¿±c± siê z kremacj± karê wyra¿on± w kanonie 1240 i ograniczy³o j± do "tych ,którzy praktykuj± kremacjê kieruj±c siê niekatolickimi intencjami".Wszystkie argumenty za kremacj± ,jakie dzi¶ lansuje modernistyczne duchowieñstwo kiedy¶ uznawano za posiadaj±ce "niekatolickie intencje" ,co oznacza³o ,¿e ¿aden Katolik nie móg³ byæ kremowany po ¶mierci.Pocz±wszy od 1963 roku statystyki pokazuj± ,¿e sprawy maj± siê ju¿ zupe³nie inaczej.Nastepnym przyk³adem jest Nowy Kodeks Prawa Kanonicznego z 1983 roku ,który podtrzymuje postanowienia z 1963 roku :"Ko¶ció³ usilnie zaleca ,by pobozny zwyczaj grzebania cia³ zmar³ych by³ przestrzegany ; jednakowo¿ nie zakazuje kremacji o ile nie zosta³a ona wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrze¶cijañskiej" (Kanon 1176,3).Zwróæmy uwage na to sformu³owanie :"Ko¶cio³ ZALECA...grzebanie cia³ zmar³ych..."!Tradycyjn± praktyk± by³o NAKAZANIE grzebania zmar³ych ,a my mamy byc Ko¶cio³em przenikniêtym tradycjami naszych Ojców w Wierze siêgaj±cych az do Chrystusa!Co wiêcej ,kremacja nie jest juz zakazana "o ile nie zosta³a wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrze¶cijañskiej"!No có¿ ,tradycyjnie uwa¿ano argumenty lansowane przez "Towarzystwa Kremacji" za niechrze¶cijañskie.Tak orzek³o ¦wiête Oficjum.A jednak argumenty "za" wysuwane przez modernistyczny kler ,który nawet doradza kremacjê ,s± takie same jak materialistycznych i natruralistycznych organizacji.A wiêc ,czy zalecenia modernistycznego kleru s± niechrze¶cijañskie - a zatem niedozwolone?Jest to pytanie ,na które katolickie sumienie ³atwo znajdzie odpowied¼.Mimo to kremacja jest praktykowana w kierowanych przez tê modernistyczn± hierarchiê parafiach ca³ego ¶wiata na szerok± i - mówi±c po katolicku - bezprecedensow± skalê (*).

NASZA JEDYNA KONKLUZJA

Ignoruj±c ca³e to modernistyczne ustawodastwo i zalecenia ,katolicy musz± nadal ¶ci¶le trzymaæ siê tradycyjnych praktyk Ko¶cio³a dotycz±cych kremacji .Inne postêpowanie by³oby niechrze¶cijañskie i oznacza³oby zaparcie siê naszego katolickiego dziedzictwa ."Catholic Encyclopedia" z 1913 roku koñczy dyskusjê nad tym tematem do¶æ interesuj±c± i znamienn± obserwacj± :"Konkluduj±c nale¿y pamiêtaæ ,¿e w praktyce kremacji nie ma nic bezpo¶rednio sprzecznego z ¿adnym dogmatem Ko¶cio³a ,a tak¿e ,¿e wszêdzie tam gdzie liderzy tego z³owieszczego ruchu ( Towarzystwa Kremacji ) przejmuja kontrolê nad rz±dami pañstw z zamiarem upowszechniania tej praktyki ,to bêdzie to prowadziæ do odstepstwa od Wiary powierzonej ( Ko¶cio³owi Katolickiemu ) gdyby mia³ sie On temu podporz±dkowaæ"

ks.Kevin Vaillancourt


(*)Por.wypowied¼ ks.Józefa Glempa z 10 listopada 2000r.przy otwarciu I Targów Funeralnych "Memento 2000" w Czosnowie k.Warszawy ,kiedy to zapytany przez dziennikarzy powiedzia³ ,¿e "Ko¶ció³ (czytaj : Neoko¶ció³ ) dopuszacza tak± mo¿liwo¶æ ,o ile zachowana zosta³a godno¶æ obrzêdu.Wiadomo ,prochem jeste¶ ,w proch siê obrócisz.Kremacja jest tylko przyspieszeniem tego procesu".
Na targach mo¿na by³o zobaczyc m.in.piece krematoryjne i ozdobne urny na prochy.
_________________
Deus, tu conversus vivificabis nos...

gregorek
 
 
     
gregorek 

Do³±czy³: 23 Mar 2008
Posty: 70
Wys³any: 2009-11-11, 01:56   ...i jeszcze co¶

fragment artykulu z czasopisma "Sodalitium" (wersja francuska) ,nr 59,marzec 2007 ss.40-42




PRZESTROGI CO DO PRAKTYKI SPALANIA ZW£OK

W ostatnich latach coraz bardziej rozpowszechnia siê masoñska praktyka spalania zw³ok polegaj±ca na gwa³townym rozk³adzie cia³a ludzkiego za pomoc± ognia lub wysokiej temperatury.W zwi±zku z powy¿szym wydaje siê nie tylko w³a¶ciwe ,ale wrêcz nagl±ce ,by przypomnieæ naszym czytelnikom naukê Ko¶cio³a Katolickiego zawart± w Kodeksie Prawa Kanonicznego og³oszonego przez Benedykta XV w 1917 roku.(...)

Prawo Ko¶cio³a wyra¼nie zabrania nastepuj±cych czynno¶ci :

a) spalania cia³a ;

b) formalnego wspóldzialania przy kremacji ;

c) nakazywania spalenia w³asnego cia³a po ¶mierci lub cia³a innej osoby ;

d) bycia cz³onkiem stowarzyszenia ,którego cz³onkowie zobowi±zuj± siê do spalenia w³asnych cia³ ,lub cia³ osób im powierzonych ;

e) udzielenia sakramentalnego odpuszczenia grzechów osobie ,która wyda³a nakaz spalenia w³asnego cia³a ,a która nie chce tego nakazu wycofaæ ; przyznania tej samej osobie ,po jej ¶mierci ,pogrzebu ko¶cielnego (kanony 1203;1240 $ 1 nr 5 ;2339 )

DZIESIÊC ARGUMENTÓW PRZECIWKO KREMACJI

Ko¶ció³ uwa¿a praktykê palenia zw³ok za "praktyke barbarzyñsk± - sprzeciwiaj±ca siê nie tylko pobo¿no¶ci chrz¶cijañskiej ,ale równie¿ naturalnemu poszanowaniu cia³ zmar³ych - której Ko¶ció³ od pocz±tku niezmiennie zakazywa³ "( Instrukcja ¦wiêtej Kongregacji ¦wiêtego Oficjum z 19 czerwca 1926r ).

Wyliczê tu kilka powodów dla których nie nale¿y paliæ zw³ok.

1) Poniewa¿ Sam Pan Nasz Jezus Chrystus zechcia³ byæ pogrzebany wed³ug tradycji Starego Testamentu (J.XIX,40)

2) Poniewa¿ spalenie zw³ok wydaje sie oznaczac ,¿e cia³a s± na zawsze roz³o¿one i rozproszone ,podczas gdy rytowi przeciwnemu ,inhumacji (pogrzebaniu) towarzyszy idea ¶mierci porównywalnej do snu (J,XI,11-30) i z wiêksz± wierno¶ci± wyra¿a chrze¶cijañsk± wiarê w zmartwychwstanie.

3) Poniewa¿ inhumacja wyra¿a symbolikêchrze¶cijañsk± i biblijn± cia³a pojmowanego jako ziarno ,które daje miejsce nowemu ¿yciu :"je¶li ziarno pszeniczne wpad³szy w ziemiê nie obumrze ,samo zostaje ,lecz je¶li obumrze wielki owoc przynosi " (J.XII,24;por.I Kor.XV,36-44)

4) Poniewa¿ ca³a liturgia Ko¶cio³a oddaje cze¶æ cia³u zmar³ego ,które by³o ¶wi±tyni± Ducha ¦wiêtego ,i jest przeznaczone do zmartwychwstania ,podczas gdy kremacja niszczy je gwa³townie w ogniu,który jest symbolem ognia wiecznego.

5) Poniewa¿ Ko¶ció³ zawsze praktykowa³ kult relikwii ¶wiêtych ,za¶ karê ognia przeznacza³ dla cia³ zatwardzia³ych heretyków.

6) Poniewa¿ ju¿ pierwsi chrze¶cijanie mieli to w pogardzie ,czego dowodzi poganin cytowany przez Minucjusza Feliksa w dialogu pt."Oktawiusz - chrze¶cijanie"

7) Poniewa¿ wszêdzie gdzie rozpowszechni³a siê Ewangelia ,kremacja zanik³a.

8) Poniewa¿ kremacja zosta³a ponownie wprowadzona przez nieprzyjació³ Ko¶cio³a ,najpierw wraz z rewolucj± francusk± ,a nastêpnie w XIX wieku ,a¿eby zanegowaæ zmartwychwstanie cia³ i zwalczac Ko¶ció³.

9) Poniewaz to w³a¶nie masoñska sekta organizowa³a i organizuje stowarzyszenia promuj±ce kremacjê.

10) Poniewa¿ to ta sama sekta za¿±da³a i uzyska³a zgodê (od Paw³a VI ) na zmiane prawa ko¶cielnego sprzeciwiaj±cego siê spalaniu cia³ ,co by³o ju¿ którym¶ z kolei ustêpstwem neomodernistów na rzecz wrogów Ko¶cio³a.


Ks.Francesco Riocossa
_________________
Deus, tu conversus vivificabis nos...

gregorek
 
 
     
ania91ania 

Do³±czy³a: 11 Lis 2009
Posty: 2
Wys³any: 2009-11-11, 23:24   

W sumie nigdy siê nie zastanawia³am nad tym. Wybor pozostawiê mojej rodzinie. S±dzê, ¿e mimo wszystko mam jeszcze du¿o czasu na rozmy¶lanie nad tym. Prêdzej czy pó¼niej i tak staniemy siê prochem. Jednak du¿o przyjemniej siedzi mi siê na cmentarzu przy grobach osób pogrzebanych, bo gdzie¶ w pod¶wiadomo¶ci tkwi takie przekonanie, ¿e tam jest jego cia³o, wiêc i on tam jest. Póki co jestem za zwyk³ym pochówkiem. Tak byli chowani moi najbli¿si i ja tak bym chcia³a.
 
     
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group