|
Forum Parafialne
Forum Parafii pw. ¶w. Zygmunta i ¶w. Jadwigi w Kêdzierzynie-Ko¼lu
|
Postulaty i pro¶by do nowego Proboszcza. |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-13, 17:59
|
|
|
Zgoda. Drzwi to nie problem. Mam pytanie: kiedy bêdzie DOBRE i interesuj±ce kazanie na temat GENDER? Ludzie s± zagubieni..... Ks. Bartek potrafi dobrze rzecz wy³o¿yæ.
Gdzie kazania o aborcji i eutanazji? Trzeba siaæ! I to w niedzielê na wszystkich mszach. "Kwiatków ¶w. Franciszka" mamy do¶æ... |
_________________ Andy
|
|
|
|
|
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-13, 18:01
|
|
|
Jezuici ponoæ mówili kiedy¶, ¿e "je¿eli wszyscy ich lubi±, to znaczy, ¿e co¶ robi± nie tak". Trzeba g³osiæ prawdê z moc±. Kto zrobi to za Was? Znowu ¶wieccy? |
_________________ Andy
|
|
|
|
|
proboszcz
Do³±czy³: 01 Wrz 2013 Posty: 20
|
Wys³any: 2013-12-13, 20:58
|
|
|
Na niedzielê ¦wiêtej Rodziny przewidziany jest list biskupów o gender. Czasami w Radiu Maryja mówi± na ten temat. Proponujê informowaæ znajomych je¿eli bêdzie ta kwestia. Mo¿na te¿ wklejaæ linki do warto¶ciowych artyku³ów. My¶lê, ¿e z czasem problem gender pojawi siê na ambonie. |
|
|
|
|
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-13, 22:11
|
|
|
Ja problem znam. Zadziwia mnie jednak niechêæ do zajêcia zdecydowanego stanowiska przez ksiê¿y. Czy¿ mowa nie powinna byæ "tak, tak" lub "nie, nie"? Ksiê¿a zostawiaj± ludzi samych z problemami. Wydaje mi siê, ¿e siê boj±. Lepiej byæ "fajnym" ni¿ stan±æ w pierwszym szeregu... Dotyczy to tak¿e ¶wieckich. Ale my jeste¶my trzod±, a Wy - pasterzami. Nie odwrotnie! |
_________________ Andy
|
|
|
|
|
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-13, 22:12
|
|
|
Ale pominêli¶my aborcjê i eutanazjê. Czy tu tak¿e mamy s³uchaæ radia i wklejaæ linki? |
_________________ Andy
|
|
|
|
|
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
|
|
|
|
Andy
Do³±czy³: 06 Kwi 2008 Posty: 139 Sk±d: Kêdzierzyn- Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-13, 22:30
|
|
|
I ju¿ bez linku za tygodnikeim wSieci:
Papie¿ odpowiada ¦rodzie i Nowickiej: Ko¶ció³ potwierdza swoje wielkie "nie" wobec gender. Pasterze maj± obowi±zek przestrzegaæ przed wypaczeniami niebezpiecznych ideologii
opublikowano: 29 listopada, 20:51 | ostatnia zmiana: 3 grudnia, 13:11
fot. YouTube
W³a¶ciwa wspó³praca z miêdzynarodowymi instytucjami w dziedzinie rozwoju i promocji cz³owieka nie powinna prowadziæ nas do zamykania oczu wobec tych niebezpiecznych ideologii, a pasterze Ko¶cio³a — który jest «filarem i podpor± prawdy» (1 Tm 3, 15) — maj± obowi±zek przestrzegaæ przed tymi wypaczeniami.
Benedykt XVI
Siostry dzia³aczki z Kongresu Kobiet postanowi³y raz na zawsze rozprawiæ siê z zacofaniem polskiego Ko¶cio³a i uci±æ sprawê na pniu. Napisa³y list do papie¿a, skar¿±c siê na brak otwarto¶ci i postêpowo¶ci "ksiê¿y, katechetów i katolickich publicystów", którzy w swojej ciê¿kiej bezrozumno¶ci "krytykuj± tak zwan± ideologiê gender".
Magdalena ¦roda, która od miesi±ca biega po mediach z ewangeliczn± nowin± o tym, ¿e Jezus jest twórc± teorii gender, tak¿e w li¶cie do Ojca ¦wiêtego zab³ysnê³a gruntown± znajomo¶ci± Pisma ¦wiêtego, przypisuj±c cytat ze ¶w. Paw³a - Chrystusowi. Siostry dzia³aczki przedstawi³y swój Kongres jako "najwiêkszy ruch spo³eczno-obywatelski w Polsce". Nie zdradzi³y tylko, ¿e gdyby odebraæ im tubê medialn± i pozbawiæ finansowania, by³yby nic nieznacz±c± struktur± sfrustrowanych kontestatorek.
Zachêcone medialnym obrazem papie¿a Franciszka, jako innowatora zmieniaj±cego oblicze Ko¶cio³a, najwyra¼niej stwierdzi³y, ¿e w ramach rozgrzewki przed kampani± wyborcz± do Parlamentu Europejskiego, upiek± dwie pieczenie na jednym ogniu: nabior± medialnego rozg³osu w miêdzynarodowej prasie i mo¿e spróbuj± co¶ ugraæ, atakuj±c polski Ko¶ció³ w donosie do samego Ojca ¦wiêtego.
Brak znajomo¶ci doktryny, tradycji i filozofii Ko¶cio³a katolickiego przebija niemal z ka¿dego zdania sióstr dzia³aczek. Rozpaczliwy zwrot: "Prosimy Ciê, Jego ¦wi±tobliwo¶æ o mo¿liwo¶æ rozmowy" doprawdy rozczula. Widaæ te¿, ¿e w innych kategoriach, ni¿ polityczne, siostry my¶leæ nie potrafi±. Wiedz±, ¿e kilka miesiêcy temu zmieni³ siê papie¿, wiêc uderzaj± jak do nowego prezesa, ministra, premiera czy prezydenta. Skoro nowy, musi siê wykazaæ kreatywno¶ci± i innowacyjno¶ci±, wprowadzaj±c nowe projekty. Nie wiedz±, bidulki, ¿e za zmian± G³owy Ko¶cio³a, zmiana doktryny raczej nie pod±¿y.
Dzia³ania i s³owa papie¿a Franciszka bywaj± wprawdzie przeinterpretowywane przez media, ale nigdy nie by³y nawet najmniejszym zakwestionowaniem nauczania Ko¶cio³a. Wrêcz przeciwnie. Papie¿ Franciszek wielokrotnie nawi±zuje w swoim nauczaniu do swoich ostatnich poprzedników: Jana Paw³a II i Benedykta XVI. Przypomnijmy wiêc siostrom genderystkom stanowisko Ko¶cio³a wobec ideologii gender, które Benedykt XVI bardzo jednoznacznie i stanowczo uwypukli³ w jednym ze swoich wyst±pieñ przed z³o¿eniem urzêdu.
Istota ludzka nie jest samoistn± jednostk± ani anonimowym elementem w zbiorowo¶ci, lecz osob± wyj±tkow± i niepowtarzaln±, z natury ukierunkowan± na ¿ycie w relacjach i wiêzi spo³eczne. Dlatego Ko¶ció³ potwierdza swoje wielkie "tak" wobec godno¶ci i piêkna ma³¿eñstwa jako wyrazu wiernego i p³odnego przymierza mê¿czyzny i kobiety, a jego "nie" wobec filozofii takich jak filozofia gender uzasadnione jest faktem, ¿e wzajemne dope³nianie siê mêsko¶ci i kobieco¶ci jest wyrazem piêkna natury zaplanowanej przez Stwórcê
- mówi³ Benedykt XVI podczas audiencji udzielonej uczestnikom sesji planarnej Papieskiej Rady "Cor Unum", obraduj±cej na temat: "Mi³osierdzie, nowa etyka i antropologia chrze¶cijañska".
Bardzo mocno wyakcentowa³ wówczas szkodliwo¶æ ideologii gender, zobowi±za³ katolików do czujno¶ci, ostro¿no¶ci i m±dro¶ci przy wspó³pracy z organizacjami, które pod pozorem niesienia pomocy, zaszczepiaj± niebezpieczn± i szkodliw± ideologiê. Podkre¶li³, ¿e duszpasterze i ¶wieccy, którzy dostrzegaj± niebezpieczeñstwo, maj± obowi±zek przestrzegaæ przed nim innych.
Wiara i zdrowe rozeznanie chrze¶cijañskie sk³aniaj± nas zatem do profetycznego zwrócenia uwagi na tê problematykê etyczn± i bêd±c± u jej pod³o¿a mentalno¶æ. W³a¶ciwa wspó³praca z miêdzynarodowymi instytucjami w dziedzinie rozwoju i promocji cz³owieka nie powinna prowadziæ nas do zamykania oczu wobec tych niebezpiecznych ideologii, a pasterze Ko¶cio³a — który jest «filarem i podpor± prawdy» (1 Tm 3, 15) — maj± obowi±zek przestrzegaæ przed tymi wypaczeniami zarówno wiernych katolickich, jak i wszystkich ludzi dobrej woli i prawego umys³u. Chodzi bowiem o negatywne dla cz³owieka wypaczenie, nawet je¶li przybiera pozory szlachetnych uczuæ pod szyldem rzekomego postêpu, rzekomych praw b±d¼ rzekomego humanizmu
- mówi³ papie¿, id±c w swoich ostrze¿eniach jeszcze dalej.
Jakie zadanie, w obliczu tego antropologicznego redukcjonizmu, staje przed ka¿dym chrze¶cijaninem, a w szczególno¶ci przed wami, którzy anga¿ujecie siê w dzia³alno¶æ charytatywn±, a zatem utrzymujecie bezpo¶rednie relacje z tak licznymi innymi dzia³aczami spo³ecznymi? Niew±tpliwie musimy zachowywaæ krytyczn± czujno¶æ i niekiedy odmawiaæ finansowania czy wspó³pracy, je¿eli w sposób bezpo¶redni b±d¼ po¶rednio s³u¿y³yby dzia³aniom b±d¼ projektom sprzecznym z antropologi± chrze¶cijañsk±. A pozytywnie, Ko¶ció³ wci±¿ anga¿uje siê w promowanie cz³owieka wed³ug Bo¿ego zamys³u, w pe³ni jego godno¶ci, z poszanowaniem jego dwojakiego wymiaru — wertykalnego i horyzontalnego. Taki cel przy¶wieca tak¿e dzia³aniu na rzecz rozwijania organizacji ko¶cielnych
- przypomnia³ Benedykt XVI.
To by³o jedno z ostatnich przemówieñ Ojca ¦wiêtego przed odej¶ciem. Przebija z niego wysoka ¶wiadomo¶æ zagro¿enia i chêæ dotarcia do wiernych z jasnym przekazem. Z tym nas zostawi³.
Papie¿ Franciszek, który bardzo czêsto podejmuje temat mi³osierdzia, trzyma tê liniê. Mówi o poszukiwaniu prawdy i zachowaniu roztropno¶ci. Widaæ to choæby w Encyklice Lumen Fidei, któr± napisa³ wspólnie ze swoim poprzednikiem. Franciszek przypomina, ¿e wiara jest ¶wiat³em, które ma swoje realne prze³o¿enie na ¿ycie spo³eczne. Wskazuje na szczególn± rolê rodziny, w której cz³owiek kszta³tuje siê i wzrasta:
Pierwszym ¶rodowiskiem, w którym wiara o¶wieca miasto ludzi, jest rodzina. Mam na my¶li zw³aszcza trwa³y zwi±zek mê¿czyzny i kobiety w ma³¿eñstwie. Powstaje on z ich mi³o¶ci, bêd±cej znakiem i obecno¶ci± mi³o¶ci Bo¿ej, z uznania i akceptacji dobra odmienno¶ci seksualnej, dziêki czemu ma³¿onkowie mog± staæ siê jednym cia³em (por. Rdz 2, 24) i s± zdolni zrodziæ nowe ¿ycie, co jest przejawem dobroci Stwórcy, Jego m±dro¶ci i Jego planu mi³o¶ci. Opieraj±c siê na tej mi³o¶ci, mê¿czyzna i kobieta mog± przyrzec sobie wzajemn± mi³o¶æ gestem anga¿uj±cym ca³e ¿ycie i przypominaj±cym bardzo wiele cech wiary.
Co na to siostry genderystki? Czy "uznanie i akceptacja odmienno¶ci seksualnej kobiety i mê¿czyzny" nie uderza w ich sam fundament ich ideologicznych dogmatów? A co powiedz± na przestrogê papie¿a Franciszka przed fa³szywym rozumieniem "równo¶ci" i "braterstwa"?
W "modernizmie" starano siê budowaæ powszechne braterstwo miêdzy lud¼mi, przyjmuj±c za podstawê ich równo¶æ. Stopniowo jednak rozumieli¶my, ¿e wspomniane braterstwo, pozbawione odniesienia do wspólnego Ojca jako swego ostatecznego fundamentu, nie potrafi siê ostaæ. Trzeba wiêc powróciæ do prawdziwego ¼ród³a braterstwa. Od samego pocz±tku historia wiary by³a histori± braterstwa, choæ nie pozbawion± konfliktów
- pisze papie¿ Franciszek w Lumen Fidei.
Istnieje obawa, ¿e siostry dzia³aczki z Kongresu Kobiet papie¿a Franciszka znaj± jedynie z przekazu "Gazety Wyborczej", wiêc zapoznanie siê z jego my¶l± mog³oby siê dla nich skoñczyæ ciê¿k± kontuzj± feministycznej wra¿liwo¶ci. Niech wiêc mo¿e lepiej pozostan± w swojej b³ogiej niewiedzy, bo co bidulki zrobi±, gdy siê dowiedz± co Franciszek my¶li o aborcji, antykoncepcji, eutanazji, in vitro i homoseksualizmie? Do kogo wtedy napisz±? Jedyn± pociech± bêdzie przyznanie racji ich ideowo-partyjnej kole¿ance Ewie Wójciak, która od czasu ostatniego konklawe, bryluje na salonach Ruchu Palikota. |
_________________ Andy
|
|
|
|
|
mn
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 78 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-27, 11:51
|
|
|
proboszcz napisa³/a: | Na niedzielê ¦wiêtej Rodziny przewidziany jest list biskupów o gender. Czasami w Radiu Maryja mówi± na ten temat. Proponujê informowaæ znajomych je¿eli bêdzie ta kwestia. |
A mia³em cich± nadziejê, ¿e nie bêdzie odczytany...
proboszcz napisa³/a: | Mo¿na te¿ wklejaæ linki do warto¶ciowych artyku³ów. My¶lê, ¿e z czasem problem gender pojawi siê na ambonie. |
W poprzednim numerze "Tygodnika Powszechnego" tematem numeru by³ gender. Znakomite teksty! W przeciwieñstwie do g³upot serwowanych przez Radio Maryja. |
|
|
|
|
mn
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 78 Sk±d: Ko¼le
|
|
|
|
|
Stefan
Wiek: 73 Do³±czy³: 23 Mar 2008 Posty: 259 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-27, 15:19
|
|
|
No, no, wiêc jednak @mn coraz bardziej siê otwiera. Ju¿ nie wiem czy to mê¿czyzna, czy w dzieciñstwie mamusia zak³ada³a mu sukienki i lubi³ bawiæ siê lalkami, wiêc nie wie jakiej jest p³ci. A mo¿e ma rozdwojenie ja¼ni?
Ideologia gender jest z³em i naszym najwiêkszym nieszczê¶ciem wspó³czesnego ¶wiata. Pan Bóg stworzy³ mê¿czyznê i kobietê i cz³owiek nie ma prawa zmieniaæ decyzji Boga!!! Ani tym bardziej zastanawiaæ siê, kim (jakiej p³ci) zostali¶my stworzeni!
Ksiêga Rodzaju mówi±c o pierwszych rodzicach jako o mê¿czy¼nie i kobiecie, skupia siê w tym momencie na tym, ¿eby przedstawiæ idea³ najprostszej komórki spo³ecznej – rodziny, który wyrasta ze zwi±zku jednego mê¿czyzny oraz jednej kobiety.
Powo³ywanie siê na publikacje „Tygodnika Powszechnego” (czytaj „Ob³udnika powszechnego”) jest wrêcz niestosowne. Je¿eli z Tygodnika Powszechnego, to nie z Ko¶cio³a katolickiego, tylko z nowomody. Bo ci „otwarci” najwiêcej szkody w¶ród katolików czyni±! Tak jak m.in. B³a¿ej Strzelczyk. I teraz ¶rodowisko Tygodnika, czyli Krytyki POlitycznej, wpad³o w panikê, bo katolicy dziêki listowi ksiê¿y biskupów, dowiedz± siê prawdy o gender.
Nawet manipuluj± wypowiedziami ksiê¿y biskupów. Bo bp Mering tak mówi: „Nie ma zgody na tezy g³oszone przez gender; to nurt jadowicie i skrajnie antychrze¶cijañski. Tak gro¼nej ideologii jeszcze nie by³o”.
http://www.radiomaryja.pl...zeniami-gender/
A o tym szatañskim dziele wypowiadaj± siê tak¿e w innych krajach, np.:
http://niezalezna.pl/4912...skupow-o-gender |
_________________
|
|
|
|
|
mn
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 78 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-27, 21:21
|
|
|
Panie Stefanie, bardzo proszê zachowaæ kulturê dyskusji. Ten protekcjonalny ton jest nie na miejscu.
Mi siê wydawa³o, ¿e nieszczê¶ciem wspó³czesnego ¶wiata s± np. g³ód, choroby, korupcja, przestêpczo¶æ, ubóstwo, wojny... Je¿eli dla Pana najwiêkszym nieszczê¶ciem jest gender, to wypada pogratulowaæ, ¿e ¿yje Pan w ¶wiecie wolnym od zmartwieñ i trosk.
Na ca³e szczê¶cie nie wszyscy w polskim ko¶ciele ulegli manii gender, doprawdy, jest to ju¿ jaka¶ jednostka chorobowa, nie wiem jak to inaczej nazwaæ.
W przeciwieñstwie do Pana ja o gender uczy³em siê na studiach i to ju¿ jakie¶ 10 (jak nie wiêcej) lat temu - tak, tak, gender jest pe³noprawnym przedmiotem wyk³adanym na polskich i ¶wiatowych uczelniach, tak¿e na KUL.
Robienie draki z tego, ¿e bada siê kulturowe relacje pomiêdzy mê¿czyzn± a kobiet±, opisuje pojêcia mêsko¶ci i kobieco¶ci, opisuje procesy "stawania siê kobiet±" czy "mê¿czyzn±" - nieustannie mnie dziwi i szokuje.
No ale có¿, pewnie z przykro¶ci± pojutrze wys³ucham listu episkopatu, tak jak kiedy¶ z za¿enowaniem s³ucha³em radykalnie antyunijnych kazañ ks. Jerzego Waindzocha (który, by oddaæ sprawiedliwo¶æ, potrafi³ snuæ pasjonuj±ce opowie¶ci zahaczaj±ce nawet o archeologiê biblijn±). |
|
|
|
|
Stefan
Wiek: 73 Do³±czy³: 23 Mar 2008 Posty: 259 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-28, 15:01
|
|
|
„Niewielki bêdzie po¿ytek z mówienia i pisania, je¶li s³owo bêdzie u¿ywane nie po to, aby szukaæ prawdy, wyra¿aæ prawdê i dzieliæ siê ni±, ale tylko po to, by zwyciê¿yæ w dyskusji i obroniæ swoje – mo¿e w³a¶nie b³êdne – stanowisko.” (b³. Jan Pawe³ II)
Panie mn, czy Pan siê nie zapomina? Najpierw Pan obra¿a mnie i innych s³uchaczy Radia Maryja, a potem jeszcze poucza!
Bycie magistrem nie zawsze oznacza bycie m±drym. Co w pañskim przypadku wydaje siê byæ trafnym spostrze¿eniem.
I to stwierdzenie „W przeciwieñstwie do Pana ja o gender uczy³em siê na studiach i to ju¿ jakie¶ 10 (jak nie wiêcej) lat temu” pozwala zauwa¿yæ, ¿e dziwnie szybko zacz±³ Pan studia (wychodzi wed³ug pañskiego tekstu, ¿e jeszcze w gimnazjum). Jak nie by³o jeszcze Pana na ¶wiecie, to ju¿ na uniwersyteckich kierunkach pedagogicznych by³y zajêcia z propedeutyki psychologii i socjologii, gdzie o tym by³a mowa, ale w ca³kiem innym kontek¶cie, ni¿ dzisiaj mówi o tym wasze lewackie ¶rodowisko „wyzwolonych” i „otwartych”.
Ale có¿ ja, niewykszta³cony, po czterech klasach powszechniaka, bez znajomo¶ci ³aciny i greki, mogê na ten temat wiedzieæ?!
Kompendium o gender znajdziecie tutaj (linki, ulotki, wzory „Listów protestacyjnych”, itd., itp.):
http://www.diecezja.waw.pl/3260
Bardzo ciekawe jest o¶mieszenie ideologii gender przez norweskiego komika Haralda Eia:
http://www.youtube.com/watch?v=5oGL7njQwrg
W efekcie zamkniêto Instytut Gender Studies na Uniwersytecie w Oslo.
Polecam szczególnie wywiad z pani± prof. Mari± Ry¶, psychologiem z UKSW:
http://www.youtube.com/watch?v=a6kcEOqv89c
Dodatkowo mo¿na o tej antychrze¶cijañskiej ideologii przeczytaæ w naszych KATOLICKICH wydawnictwach:
http://www.niedziela.pl/artykul/106423/nd/
http://ksd.media.pl/aktua...iszczy-ludzkosc
http://gosc.pl/doc/172725...cionosna-fikcja
Jestem szczê¶liwy, ¿e w moim Ko¶ciele mówi siê g³o¶no o zagro¿eniach dla naszej wiary i ¿e na nasze szczê¶cie s± w naszym Ko¶ciele ludzie (konsekrowani i ¶wieccy), którzy czuwaj± nad przysz³o¶ci± i czysto¶ci± naszego katolickiego Narodu. Cieszê siê, ¿e w Niedzielê ¦wiêtej Rodziny w naszych ko¶cio³ach us³yszymy kierowane do nas s³owa Listu Pasterskiego napisanego przez Pasterzy Ko¶cio³a katolickiego w Polsce! |
_________________
|
|
|
|
|
mn
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 78 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-28, 23:57
|
|
|
Ja wolê czytaæ to, co o gender pisze ks. Jacek Prusak SJ. A pisze trze¼wo, m±drze i wcale nie bezkrytycznie.
Dalsza dyskusja nie ma sensu. Mo¿e kiedy¶, je¿eli wrócê na sta³e do K-K, za³o¿ê przy naszej parafii klub Tygodnika Powszechnego, ¿eby by³a jaka¶ przeciwwaga dla Ko³a Przyjació³ Radia Maryja
A list odczytano... smutny dzieñ, przykry... ciekawe czy kto¶ z ksiê¿y odwa¿y siê go zbojkotowaæ, tak jak przed laty w Poznaniu bojkotowano list abp Paetza. |
|
|
|
|
proboszcz
Do³±czy³: 01 Wrz 2013 Posty: 20
|
Wys³any: 2013-12-29, 21:41
|
|
|
mn napisa³/a: | Ja wolê czytaæ to, co o gender pisze ks. Jacek Prusak SJ. A pisze trze¼wo, m±drze i wcale nie bezkrytycznie.
Dalsza dyskusja nie ma sensu. Mo¿e kiedy¶, je¿eli wrócê na sta³e do K-K, za³o¿ê przy naszej parafii klub Tygodnika Powszechnego, ¿eby by³a jaka¶ przeciwwaga dla Ko³a Przyjació³ Radia Maryja
A list odczytano... smutny dzieñ, przykry... ciekawe czy kto¶ z ksiê¿y odwa¿y siê go zbojkotowaæ, tak jak przed laty w Poznaniu bojkotowano list abp Paetza. |
List jest w pobieralni. Proszê zacytowaæ, jak± nieprawdê napisali biskupi?
Obawiam siê, ¿e skutki gender s± i bêd± fatalne dla naszej kultury. Teoria jest przes³odzona, ale jak co¶ zaczyna siê robiæ wbrew naturze, to trzeba przed tym ostrzegaæ. Mogê mieæ film pokazuj±cy prawdê o gender - proszê siê do mnie zg³osiæ. :)
Co do Tygodnika Powszechnego, to warto zainteresowaæ siê tym, kto to finansuje i wtedy od razu wiadomo, ¿e taki farbowany katolicyzm do niczego siê nie przyda, chyba, ¿e do m±cenia. Czasy ¶wietno¶ci tego tygodnika niestety dawno minê³y. |
|
|
|
|
mn
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 78 Sk±d: Ko¼le
|
Wys³any: 2013-12-30, 11:12
|
|
|
Wielce szanowny ksiê¿e proboszczu,
z kozielsk± parafi± jestem zwi±zany niemal od urodzenia. Pamiêtam czasy ks. Rutyny, który udziela³ mi I komunii ¶wiêtej. Wiêkszo¶æ mojego ¶wiadomego katolickiego ¿ycia w Ko¼lu to czasy ks. Schuberta. Kozielska parafia to wielu fantastycznych ksiê¿y, z niektórymi z nich by³em nawet osobi¶cie zaprzyja¼niony.
Zdajê sobie sprawê, ¿e parafia w mie¶cie wielko¶ci Kêdzierzyna-Ko¼la to jednak inny ¶wiat ni¿ np. ko¶cio³y dominikañskie w du¿ych miastach, na czele z oo. Gór±, Kozackim czy Gu¿yñskim. Jednak przez æwieræ wieku, pomijaj±c niektóre radykalnie antyunijne (i niezgodne ze stanowiskiem naszego Papie¿a) kazania ks. J. Waindzocha, nie spotyka³y mnie wiêksze zawody czy przykro¶ci zwi±zane z nasz± parafi±. Przeciwnie - msze szkolne, sakrament pokuty, wyjazdy na spotkania Taize - to wszystko sprawia³o, ¿e nawet gdy wyjecha³em na studia, z wielk± przyjemno¶ci± uczestniczy³em, choæ rzadziej, w ¿yciu naszej parafii.
To, co ksi±dz proboszcz napisa³, sprawi³o mi olbrzymi zawód. Uwa¿am, ¿e proboszcz powinien byæ trochê jak prezydent kraju - reprezentowaæ i dbaæ o ca³± swoj± spo³eczno¶æ parafialn±. W polskim ko¶ciele s± ró¿ne nurty, ró¿ne pogl±dy polityczne, ró¿ny stosunek do wielu zjawisk - ale nie powinni¶my przenosiæ tych podzia³ów na ³ono naszej parafii!
Rozumiem, ¿e przy parafii mo¿e dzia³aæ Ko³o Przyjació³ Radia Maryja (o Klubie Tygodnika Powszechnego ju¿ zapomnia³em, rozumiem ¿e przy obecnym ks. proboszczu pomys³ nie ma szans), rozumiem, ¿e odczytany zosta³ list o gender, rozumiem, ¿e parafia przybiera oblicze konserwatywne. Wiele rzeczy rozumiem, wszak nasza parafia to w znakomitej wiêkszo¶ci ludzie starsi i byæ mo¿e taki styl duszpasterstwa bardziej im odpowiada.
Chcê jednak zaprotestowaæ przeciwko obelgom, których ksi±dz proboszcz u¿ywa. Okre¶lenie "farbowany katolicyzm" jest obra¼liwe nie tylko dla ks. Bonieckiego i ca³ej redakcji "Tygodnika Powszechnego". Jest obra¼liwe dla tysiêcy katolików, którzy czytaj± to pismo i wraz z nim pog³êbiaj± sw± wiarê.
Informujê zatem ks. proboszcza, ¿e ca³kowicie uto¿samiam siê z pogl±dami wyra¿anymi w "Tygodniku Powszechnym". Jestem zatem wg ks. proboszcza farbowanym katolikiem. Co powinienem teraz zrobiæ? Dokonaæ apostazji? Udaæ siê z pokut± do Canossy? A takich ludzi jak ja jest w parafii kozielskiej znacznie wiêcej!
Ja, pan Stefan i inni wierni mog± sobie dyskutowaæ publicznie czy w internecie w ró¿ny sposób, nawet ostry. Ale ks. proboszcz to nie jest zwyczajny wierny, to lokalny duszpasterski lider, takie wypowiedzi po prostu nie przystoj±.
¯yczê ksiêdzu proboszczowi b³ogos³awionego 2014 roku, pe³nego owocnej pracy duszpasterskiej
M.N. |
|
|
|
|
|
|